Time to handye yarn and wool with KoolAid.

Bente og Inger tok turen inn til Bergen og vi hadde en kjekk dag med farging, håndteine spinning. Hverken Bente eller Inger hadde farget med koolaid før, og tror nok begge ble bitt av mikro fargingen🙂 og jeg prøvde meg på yar dying med mohair. Bilder må komme av garn buntene som ble farget, da vi glemte å ta bilde av Bente og Inger sine resultater.
Bente tok seg også en tur i ull lageret mitt, og kjøpte med seg en del av aussie merinoen. Håndteinen fikk hun kjapt kontroll på, men er kanskje slik når en er vant til å spinne med rokk.
Her er bilde av mohair jeg farget med yar dying metoden, en stapper ned ull i et lag heller farge over, så et lag til med ull farge etc. fargene kan være forskjellige også skal det koke i min. 30 minutter. Farget også et par pulsvarmere, men fargene kommer ikke helt godt frem på bildene, men er veldig fornøyd med resultatet.
Some spinning friends of mine Bente and Inger come home to me today, and we had a nice time with koolaid dying and jar dying. Bente learnd to spin with the drop spindles from Simplet Market I had bougth to here. She also took a look in my merino stock and bougth some rovings with here.
To the jar dying I used mohair curls, will post new photos after I have combed and spin it
.

mittens-handspun-angora.jpg handyed-handspun-angora.jpg jar dying mohair curls
Jeg ble også ferdig med den røde merino 85% og silke15% ullen, veldig lett å spinne med og nydelig farge på garnet.
Finish with the red merino 85% and silk 15% wool, very easy to spin with and a gorgeous color in the yarn.

yarn-red-merino-and-silk.jpg

Legg igjen en kommentar

