Photos from knitting guild, and new yarn finish.

Here are photos from the knitting guild I had on tuesday 23 january.
p1300006.jpg
From left Stillow, Tittei, Tutten, Irenetur and Merete.

p1300008.jpg
From left, Merete, Dolci, Vivi and Elimor.

p1300009.jpg
From left, Lise and ace.

p1300007.jpg
Kiwa who tought she could go witouth taken photos of :oP

I also are finish with some more merino yarn, 52 gram and 204,8 m (224 yards).
p2040014.jpg

I also send some angora wool and norwegian stamps to Sheila, who has been so nice to help me buying KoolAid in US for me.
p2020010.jpg

One thought on “Photos from knitting guild, and new yarn finish.

  1. hej.
    Jeg har læst din blog et stykke tid nu, og jeg ville gerne vide mere om angorakaniner, fordi jeg tænker på at købe et par. Hvad er dine erfaringer, og hvad er godt at vide?

    Hei Mariyarn.

    Tok sin tid, men her har du noen råd. Det er to bøker som kan være greit å få tak i, vet ikke om det finnes lignende bøker i Danmark. Angorakanin – hobby og næring, Utgitt av forskningsparken på Ås 1996 super for alle nybegynner. Det er Norsk Angora som selger boken.
    Ellers er det Mitt liv med angorakaninen och dess ull. Ny bok på Svensk skrevet av Gunilla Larsholt, Sverige. Boken tar for seg innkjøp, stell, utstilling, ull, avl, klipping, spinning, mønster og satinangora. 88 sider (A4)

    Det er viktig synes jeg at de har store bur, de burene jeg har nå er 75cm x 75cm det var meningen at de skulle være 1m x 75cm men det ble en misforståelse så burene ble litt mindre. Neste gang jeg skal få laget bur, blir de min. 1 m lang, men jeg vil helst ha 1,2 m lang. De er ganske rolige, iallefall mine er de løs i hagen finner de seg en busk og sitter under den. Mens, andre kaniner raser rundt i hagen.
    Underlag bruker jeg spon med halm opp på, tror det er vanlig. Jeg er ikke så veldig for å la de gå på nettingbunn, det er kanskje best for pelsen. Men, ikke for kaninen, jeg bytter i burene fra 6-7 dagers mellom. Børster de av og til, passer på at det ikke er tover i pelsen. Og på slutten av tiden før klipping, må du passe på siden de kan få problemer med å stelle seg selv. Jeg klipper ofte på dag 85 da blir det ikke så ille for de.
    Mine står i garasjen, og har en ovn på hele tiden. Men, det er også litt for det ikke skal bli mugg i høyet, garasjen er tørr og fin. Spesielt når de er nyklippet må de ha en viss temperatur. Men, siden mine ikke står i friluft har jeg en ovn på slik at det blir lunkent.
    Jeg bruker en egen angora saks fra Solingen, brukte en vanlig saks først. Men, angora saksen er buet og klipper bedre.
    Angående farger på angora, må du være klar over at de fargede ikke alltid er så bra når de blir voksne. Mine to som er viltgrå og svart er nesten lik i ullen sin, er bare på hodet de er viltgrå og svart. Men, i Norge tror jeg vi har litt dårligere fargede enn i Sverige eks.
    Jeg håper på en madagaskar og en blå eller hvit til sommeren. Det er også litt forskjell i ullen fra hannen til hunnen, jeg synes at ullen ifra hannen er lettere å spinne med. Jeg tover ikke så den ullen kaster jeg.
    Med mat, kjøper jeg kaninpellets ifra Felleskjøpet som er forleverandør til produksjons dyr og de har fri tilgang på høy hele tiden. Kjøper høy ifra en for leverandør til hest, da det er best i forhold til det som er innpakket i plast.

    Vet ikke helt hva mere du vil vite, men bare spør mere.

    Heidi Kim :o)

Legg igjen en kommentar

